Pengikut Setia

||
Click the Picture for more details

Thursday, July 19, 2012

The Babies 2nd Day

Assalam kepada semua,

Hari ni aku nak tunjukkan satu video berkenaan ikan yang bergelar bapa pada entry lepas. Hehe..
Jum saksikan seekor bapa ikan yang prihatin membantu anak-anaknya yang tak pandai berenang itu dengan mengutip anak-anaknya di dasar akuarium untuk dilepaskan ke kumpulan buih-buih yang telah dibuatnya (buih-buih tu sarang dia). Setiap kali anaknya terlepas dari buih, dia akan datang mengutip anaknya dan dibawa semula ke buih agar anaknya tidak lemas. Prihatin kan? Ikan pun prihatin terhadap anak-anaknya, kita? Sama-sama lah renung-renungkan.. :)

video


Ek, maaf la video kurang jelas. Rakaman menggunakan kamera handphone Nokia C7, memang kurang cantik. Nak buat macam mana, ni je la media rakaman yang aku ada. Huhu..

Thanks Kepada yang sudi lawat dan baca blog saya ni ye.. ( bukan ada apa pun dok kat sini..? ) :D

10 comments:

EmyAyaNurisya said... [Reply to comment]

ni JD kan ? hehe :)
sweet nya .
suka :) .cepat besar yea baby ikan hee .
ayah yang baik <3

paripariputih said... [Reply to comment]

po bondo den tak nampak apo2 pung zamani??


Poscard PUASA ko ditag http://paripariputih.blogspot.com/2012/07/sila-carik-gambau-memasing-p.html

farah liyana said... [Reply to comment]

update blog man? apa cerita cari kerja tadi tu?

Zamani said... [Reply to comment]

Emy: haha,sweet? mcm pelik je.. :D
@paripariputih
tak nampak ke? sy leh nampak je.. :p
oh ada? thanks ye :D
Farah: haha,takdok. dok jupe kije..

EmyAyaNurisya said... [Reply to comment]

man : tak pelik la , nak pelik apa nyaa , OoOoOo I cee . ok2 .

farah liyana said... [Reply to comment]

man: nak jumpa guane gop? milih gitu ah, kekeke

Zamani said... [Reply to comment]

Emy: oh really? we'll see bout that.. :P
farah:haha,tak masuk di jiwa raga lah.. gone pulok.. :D

Aishah Jahirah said... [Reply to comment]

mmg bapa mithali la...kebanyakan ikan mmg bapa diaorg yg jaga kan...xmcm manusia sama2 jaga or ibu yg jaga lebih..hehee

Zamani said... [Reply to comment]

@Aishah Jahirah
A'ah,hehe. biasa yg ibu dia tau makan anak dia je. pelik kan? kalau kucing bapak dia makan anak, ikan lain pulak. tapi ikan kalau anak dia da hidup seminggu mau jugk dia makan. :D

EmyAyaNurisya said... [Reply to comment]

man : see about :P , hmm . nothing la hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Copyright© All Rights Reserved
Blogger template oleh pemalas


Home || Tutorial || T&S || Privacy Policy